Домашнє завдання. Яким воно повине бути?

Тези доповіді з проблеми «Роль домашніх завдань в системі роботи вчителя географії (з досвіду роботи)» (засідання педагогічної ради)
… основні цілі роботи учнів удома: закріпити, поглибити, розширити, систематизувати знання та вміння;
…  причини «неефективних» завдань: нудно,  списано, лишня трата часу.
… домашні завдання – сплановані, своєчасно повідомлені, зрозумілі, диференційовані, індивідуальні, групові; завжди перевірені і оцінені.
… домашні завдання бувають поточні (обов’язкові) і випереджальні (на добровільних засадах).
… Класифікація домашніх завдань:
1.      Репродуктивні – закріплення матеріалу (виконати завдання за зразком, розв’язати задачу, нанести об’єкти на контурну карту, скласти тези анотації до матеріалу підручника тощо)
2.      З ускладненими елементами – систематизувати пізнання учнів (скласти порівняльну характеристику природних зон, двох морів, двох річок, двох країн; вивести кліматичну формулу субтропічного клімату; визначити 5 міст України з найбільшим забрудненням на 1 жителя; позначити на контурній карті Європи, де введено євро; підготувати за текстом параграфа 10 запитань; розробити «шпаргалку» за текстом тощо).
3.      Творчого характеру – пошук, опрацювання інформації з подальшим її представленням перед класом (розробка тестів, туристичних маршрутів  до теми, складання «Щоденника подорожі Африкою», «Двотижневих кані кулів у Європі», «Заочної екскурсії в Антарктиду», створення фотоколажів «Греція – країна гір», «Рослини степу», «Фауна морів» та постерів «Ландшафт, який я хочу зберегти»,  стіннівок «Вплив хімічних елементів на навколишнє середовище», «Види ерозії ґрунтів», написати газетну замітку «Стихійні явища природи», «Рекорди країни, селища», міні-творів «Подорож від екватора до полюса» та оповідань з помилками, пошук цікавих фактів в інформаційних джерелах (Інтернет)  тощо).
Приклади домашніх завдань:
* проектні роботи:   «Екологічні проблеми Світового океану», «Інтеграція України в Європу»;
* міні-дослідження: «Утилізація побутових відходів», «Стан екологічної ситуації в Голованівському районі» «Продукція України, що має екологічний знак»;
* розробка опорних-схем:  «Форми рельєфу Землі»;
* створення рекламного плакату торговельної марки «ТНК світу», «НТР і мода»
* моделювання екологічно-чистого будинку

Приклади учнівських досліджень:
«Екологічне маркування в Україні»
«Продукція України, що має екологічний знак»
«Науково-технічна революція і мода»


«Торгові марки» (реферативні повідомлення)





Формула успіху від українських психологів:
1.      80% навчального матеріалу запам’ятати на уроці.
2.      По дорозі до дому відновити у пам’яті уроки.
3.      Вивчити уроки, що задавалися на сьогодні (за американським методом «5П»).
4.      Повторити уроки, що на завтра.
5.      Вранці і на великій перерві повторити важкі уроки.

Американський метод  підготовки усних предметів «5П»
1П – швидко переглянь текст.
2П – склади до нього декілька запитань.
3П – познач олівцем найважчі місця.
4П – перекажи текст, використовуючи ключові слова.
5П – переглянь текст повторно.