Тези доповіді з проблеми «Роль домашніх завдань в системі роботи
вчителя географії (з досвіду роботи)» (засідання педагогічної ради)
… основні цілі роботи учнів удома: закріпити, поглибити,
розширити, систематизувати знання та вміння;
… причини «неефективних»
завдань: нудно, списано, лишня трата
часу.
… домашні завдання – сплановані, своєчасно повідомлені,
зрозумілі, диференційовані, індивідуальні, групові; завжди перевірені і
оцінені.
… домашні завдання бувають поточні (обов’язкові) і
випереджальні (на добровільних засадах).
… Класифікація домашніх завдань:
1.
Репродуктивні –
закріплення матеріалу (виконати завдання за зразком, розв’язати задачу, нанести
об’єкти на контурну карту, скласти тези анотації до матеріалу підручника тощо)
2.
З ускладненими
елементами – систематизувати пізнання учнів (скласти порівняльну характеристику
природних зон, двох морів, двох річок, двох країн; вивести кліматичну формулу субтропічного
клімату; визначити 5 міст України з найбільшим забрудненням на 1 жителя; позначити
на контурній карті Європи, де введено євро; підготувати за текстом параграфа 10
запитань; розробити «шпаргалку» за текстом тощо).
3.
Творчого характеру –
пошук, опрацювання інформації з подальшим її представленням перед класом (розробка
тестів, туристичних маршрутів до теми,
складання «Щоденника подорожі Африкою», «Двотижневих кані кулів у Європі», «Заочної
екскурсії в Антарктиду», створення фотоколажів «Греція – країна гір», «Рослини
степу», «Фауна морів» та постерів «Ландшафт, який я хочу зберегти», стіннівок «Вплив хімічних елементів на
навколишнє середовище», «Види ерозії ґрунтів», написати газетну замітку «Стихійні
явища природи», «Рекорди країни, селища», міні-творів «Подорож від екватора до
полюса» та оповідань з помилками, пошук цікавих фактів в інформаційних джерелах
(Інтернет) тощо).
Приклади домашніх завдань:
* проектні роботи: «Екологічні проблеми Світового океану», «Інтеграція
України в Європу»;
* міні-дослідження: «Утилізація побутових відходів», «Стан екологічної
ситуації в Голованівському районі» «Продукція України, що має екологічний знак»;
* розробка опорних-схем: «Форми рельєфу
Землі»;
* створення рекламного плакату торговельної марки «ТНК світу», «НТР і мода»
* моделювання екологічно-чистого будинку
Приклади учнівських досліджень:
«Екологічне маркування в Україні»
«Продукція України, що має екологічний знак»
«Науково-технічна революція і мода»
Формула успіху від українських психологів:
1.
80% навчального матеріалу запам’ятати на уроці.
2. По дорозі до дому відновити у пам’яті уроки.
3. Вивчити уроки, що задавалися на сьогодні (за
американським методом «5П»).
4. Повторити уроки, що на завтра.
5.
Вранці і на великій перерві повторити важкі уроки.
Американський метод підготовки усних предметів «5П»
1П – швидко переглянь текст.
2П – склади до нього декілька запитань.
3П – познач олівцем найважчі місця.
4П – перекажи текст, використовуючи ключові слова.
5П – переглянь текст повторно.